מחקר: מים מותפלים מגדילים את הסיכוי ללקות במחלות לב

מוטי סבן No Comments on מחקר: מים מותפלים מגדילים את הסיכוי ללקות במחלות לב

במחקר ענק שהתפרסם לאחרונה מגלה: כי מים מותפלים בישראל גורמים לעלייה במחלות לב. הסיבה: חוסר מגנזיום במים. לפני כשנתיים הורה ראש הממשלה להכין פיילוט בו יכנס מגנזיום, אך עד היום זה לא קרה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מגלה: כי מאז שנכנסו לפני כעשור מתקני ההתפלה למדינת ישראל, שיעור מחלות הלב גדל בצורה משמעותית. כך מפרסם כתב העת המדעי Environmental Research.

במהלך המחקר נבדקו כ-178.000 מבוטחים בשירותי בריאות כללית, ראת הנחקרים חילקו לשתי קבוצות. קבוצה א. כללה 2 אזורים בארץ שמקבלים מים מותפלים במשך 6 שנים. קבוצה ב. הייתה מאזור שבו יש רק מים טבעיים. בתוצאות המחקר גילו החוקרים שבאזורים המותפלים הייתה עלייה של 6% במחלות לב בהשוואה לאזור ששתה מים טבעיים.

ישנם שסוברים ששיעור התחלואה עמד על 10%, יש לציין כי נוטרלו כל האפשרויות האחרות המפתחות מחלות לב.

הבעייה עליה מצביעים עורכי המחקר הוא: חוסר מגנזיום במים המותפלים. לפני כשנתיים פורסם מחקר ראשון בנושא ומאז בירש ראה"מ משר הבריאות יעקב ליצמן להכין פיילוט שבו יכנ המגנזיום למים, אך עד היום זה לא קרה.

"למגנזיום תפקיד חיוני בגוף האדם", מסביר פרופסור אמיתי. "הכרחי וחשוב לפעילות התקינה". כבר בשנת -2011 פרסם ארגון הבריאות העולמי, אזהרה: כי בעת תהליך התפלת המים מוצאים מינרליים חיוניים, כמו מגנזיום. הארגון המליץ להוסיף מגנזיום באופן מלאכותי.

תגובת משרד הבריאות: "משרד הבריאות מכיר את הנתונים ותומך בהוספה מיידית של מגנזיום למים על מנת להבטיח את בריאות הציבור. לצערנו, רשות המים מערימה קשיים מכוונים ומונעת את ההוספה".

 



0 תגובות